Het doel van deze website is om je zo goed mogelijk op de hoogte te brengen van de plannen omtrent de keerlus voor tram 9. Reacties of suggesties mag je steeds hier achterlaten. Elk idee ter verbetering is uiteraard meer dan welkom!

Wil je graag meewerken of heb je andere vragen, kan je ons ook altijd bereiken via mail op info@juistespoor.be

Reactie plaatsen

Reacties

Dirk Buysse
11 dagen geleden

De bestaande keerlus optimaliseren is een illusie. Buiten de sterke geluidsoverlast van deze oude lus , een probleem dat overigens vakkundig wordt genegeerd door De Lijn en het district, is het onmogelijk om op deze plaats een lus te voorzien met aan beide zijden een normaal voet- en fietspad. Moderne trams beginnen verdacht veel op treinen te lijken , zo'n gevaarte 180° laten draaien tussen huizenrijen is een idioot en verouderd concept.

Ann Rosiers
2 maanden geleden

Beste Piet,
Je bent waarschijnlijk verkeerd ingelicht: tram 4 blijft in 2 richtingen door de Cruyslei rijden en tram 9 ook richting stad. Het gaat hier enkel om een keerlus voor tram 9.
De kruispunten worden er niet veiliger op door bijkomende sporen: kruispunt Gitschotellei, komt een technisch spoor uit de Cruyslei richting Deurne en een verlengd spoor van de de Gitschotellei dat een S-bocht maakt ook richting Deurne, dit laatste in midden van de Gitschotellei. Kruispunt Cruyslei Boekenberglei, een bijkomend spoor uit de Boekenberglei richting stad.
Tramlijn 9 wordt ingekort terwijl er behoefte is aan bijkomend openbaar vervoer door de 500 nieuwe woningen op Eksterlaar en het geplande zwembad en nieuwe schaatsbaan op Ruggeveld.
Er zijn heel wat alternatieven om tram 9 in Deurne Noord te laten keren, zonder die hoge kostprijs van 5 miljoen euro.

Noppen Piet
2 maanden geleden

Het nieuwe traject van tram 9 is de logica zelve. De Gitschotellei is de geschikte bedding. Daardoor wordt het kruispunt aan de Cruyslei veiliger voor auto's, fietsers en voetganger. Minder geluid en trillingen voor de bewoners van de Cruyslei. Een fietspad kan voorzien worden in de Cruyslei. De Cruyslei een éénrichtingstraat maken richting stad. Dan wordt deze hele familiale woonbuurt minder druk, veiliger en de mobiliteit wordt aanzienlijk verbeterd.

catena Mandaglio
3 maanden geleden

IK ben tegen de keerlus ! er zijn genoeg alternatieven , zoals sommigen in dit forum hier aangeven .
De markt, de bomen , de rust , en dan nog een keerlus aan de kerk ! waar het rustig en veilig moet zijn voor iedereen zowel oud al jong en niet alle verkeer straks opgekropt zit omdat de trams daar hun voorrang pakken en verkeer stil staat om door te rijden naar borsbeek
gebruik het geld elders waar het echt nodig is ,
de verkeerslichten aan de bocht van Boelaer park en cruyslei was ook zo een nutteloze uitgave !

Ludo Peeters
3 maanden geleden

Ik kan het niet beter verwoorden !
Het juiste spoor is een oproep om dure plannen zonder inspraak van de buurt even aan de kant de leggen. Eenvoudige alternatieven zijn voorhanden: maak gebruik van bestaande (ongebruikte) sporen, verbind de stad met de nieuwe en prachtige sportinfrastructuur en het nieuwe zwembad.
Als buurtwerkgroep willen we jou via deze weg op de hoogte houden van de nodige heraanleg van de Boekenberglei, de plannen van De Lijn en de stad, de mogelijke gevolgen en alternatieven. Zo blijven we samen op het juiste spoor!

van der Poorten Lut
3 maanden geleden

Hallo,
Wat een onverstandige beslissing zou dat zijn om de keerlus aan de Boeckenberglei -Drakenhoflaan te maken. En hoe gevaarlijk!!!
Sorry hoor ,maar ik noem dit geldverspilling en mensen ambeteren.De sporen liggen er richting Deurne -Noord. Hier zouden massaal bomen uit moeten ,de markt zou op een andere plaats moeten , er kunnen geen bruiloftwagens of rouwwagens meer aan de kerk stoppen . En wat een geldverspilling. Dat is eigenlijk durven met de Antwerpenaren hun centjes. Laat die tram aub gewoon de sporen gebruiken die er liggen !!!
Heel onze buurt gaat zijn charme verliezen,,de zelfstandigen zijn ook gefopt moest die keerlus er komen.
Het is gewoon een grote schande dat er nu vergevorderde plannen op tafel zouden liggen terwijl er gewoon niet nagedacht word over een alternatief ,,,en dat is er . Veel en veel goedkoper! Leg met dat geld liever een stille rustige macadam aan op de Gietschotellei en vernieuw hier het fietspad ,zet wat bomen bij in plaatst van er zoveel te willen uitdoen. Die keerlus hier aan de kerk zou een grote schande zijn van Koen Kennis.
Waarom moet het logische steeds zo onlogisch worden gemaakt ?? Bezint eer ge begint en hou de burgers tevreden.

David Lauryssen
3 maanden geleden

Ik lees in de buurtkrant ‘t vliegerke (juni 2019) dat er “plots vergevorderde plannen op tafel liggen”. Waarop “het juiste spoor in het verweer is geschoten”. Is er hier een update over?

Carla Simons
4 maanden geleden

Ik ben tegen de keerlus. Kappen van bomen onnodig. Lijn 9 doortrekken zodat Deurne-noord en Deurne-zuid eindelijk eens op een gepaste manier worden verbonden. De lijn kan nog altijd bepaalde trams laten omkeren aan eksterlaar als reizigersaantal naar Wijnegem te laag is. (daluren)
Keerlus eksterlaar niet afschaffen - nodig als er weer eens trams geblokkeerd staan op de linkeroever. Meermaals meegemaakt. Wachten...wachten en dan ineens 3 trams achtereen.

Wendy Van den Sande
4 maanden geleden

Als ik het goed begrepen heb zal tram 9 niet meer tot aan halte Eksterlaar rijden? Indien dit het geval is is dit een kleine catastrofe voor heel veel mensen in deze buurt! Er zijn 4 scholen (jongeren) die deze halte dagelijks gebruiken alsook voor de mensen in de buurt is het een goed alternatief om de auto te laten staan wanneer je de stad ingaat. Niet echt bevorderlijk voor het milieu, woon-werkverkeer en klantvriendelijkheid. Ik ben absoluut geen voorstander!
Mvg .

Marc Van den Steen
4 maanden geleden

Ik hoor met verbazing dat Tram 9 niet meer tot Eksterlaar zou rijden. Samen met alle oude en nieuwe bewoners in die buurt lijkt me dat een zeer onverstandige keuze. Goede dienstverlening moet je goed houden, dus eerder verlengen dan verkorten