Uw mening

Het doel van deze website is om je zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de plannen omtrent de keerlus aan de Sint-Jozefkerk (Boekenberglei). Reacties of suggesties mag je steeds hieronder achterlaten. Elk idee ter verbetering is uiteraard meer dan welkom!

Wil je graag meewerken, heb je andere vragen of suggesties, dan kan je ons ook altijd bereiken op info@juistespoor.be.

Reactie plaatsen

Reacties

Paul Peeters
7 dagen geleden

Wegens geplande werken aan het metrostation Groenplaats. sluiting van minstens 365 dagen. tram 5 van Wijnegen tot MS Astrid vervolgens naar MS Plantin en verder rijden over lijn 9 met als eindhalte P+R Wommelgem.

Paul Peeters
7 dagen geleden

Tram 5 komende van de linkeroever - CS - Sportpaleis - Ruggeveldlaan - Deurne zuid - CS - Linkeroever. Tram 9 komende van de linkeroever - Berchem station - Deurne zuid - Ruggeveldlaan - Sportpaleis - CS - linkeroever
laten rijden.

karin de ro
9 dagen geleden

Beste,
ik heb jullie op de voet gevolgd en had nooit gedacht dat dit zo ver ging komen!
Wat is de meerwaarde van dit alles?
ikzelf ben 20 jaar geleden hier in de Boekenberglei komen wonen mee vanwege de prachtige bomen waar ik op zie.
Alweer een beetje groen laten verdwijnen, lijkt mij geen goed plan.
Uw alternatieven lijken mij een zeer goed plan.
Waarom wordt er toch zo weinig geluisterd naar de burger?
Ik hoop dat de lijn iets menselijker zich zal opstellen. Duimen maar.
Karin
Boekenberglei 150

sabine Aerts
9 dagen geleden

Het is totaal onnodig en kost geld wat er niet voorhanden is, laat het zoals het is, trek tram 9 door naar Wim Saerensplein of einde Ruggeveldlaan , verbinding genoeg naar shopping, en geef de mensen op de Drakenhoflaan hun busverbinding terug, voila goedkoop , geen werken if nieuwe tramrails te leggen, bomen gespaard iedereen kontent, denk aan onze zelfstandige winkels aan de gitschotellei en de markt !

Dora Keuleers
3 maanden geleden

Wie zijn de mensen die tijdens hun kantooruren beslissen over het welzijn van hun soortgenoten? Het vertrouwen in hun deskundigheid en integriteit hebben ze zelf gekelderd : het gevolg van beschaafde hypocrisie, non-communicatie en het negeren van essentiële prioriteiten (milieu, sociale cohesie, leefbaarheid...)
Nee, alles moet niet wijken voor het openbaar vervoer !

Lander
4 maanden geleden

In jullie alternatieven zie ik geen rechtstreekse verbinding tussen Deurne-Noord en -Zuid. Volgens de districtsburgemeester komt die verbinding er o.a. om de nieuwe Sportoase (opening 2021) te bedienen. Volgens hem levert dit een modal shift op.

De vraag is dus misschien of mensen uit Deurne-Zuid zouden overstappen of de fiets nemen om naar Deurne-Noord te gaan.

ken proost
4 maanden geleden

Beste
Uw alternatieven vind ik beide zeer goed!
Echter is alternatief 2 misschien voor de lijn het interessantste gezien ze geen 2 lijnen meer over hetzelfde traject dienen te sturen.
Heb wel een commentaar en dat gaat over uw voorstel om de cruyslei een richting te maken. Dit lijkt me geen goed idee omdat dan het verkeer rechtdoor moet en hierbij ook de markt in het gedrang komt en de lichten de grote verkeersstroom niet aankunnen en daardoor dus file gaat ontstaan.

gerd wilms
6 maanden geleden

waarom moet er een nieuwe tramlijn bijkomen, wat is er in godsnaam mis met electrische bussen?
bomen moeten weg, parkeerplaatsen verdwijnen,
overlast voor buurtbewoners. tram staat nu al zoveel stil.....

François Vermeulen
6 maanden geleden

Moeten wij enkel maar betalen en is de burger alleen maar stem bepalend voor de staats of stadskas te vullen.

Dirk Buysse
een jaar geleden

De bestaande keerlus optimaliseren is een illusie. Buiten de sterke geluidsoverlast van deze oude lus , een probleem dat overigens vakkundig wordt genegeerd door De Lijn en het district, is het onmogelijk om op deze plaats een lus te voorzien met aan beide zijden een normaal voet- en fietspad. Moderne trams beginnen verdacht veel op treinen te lijken , zo'n gevaarte 180° laten draaien tussen huizenrijen is een idioot en verouderd concept.